20220522 MUZIEK IN HET PARK - MICHE - 72dpi - 0075.jpg

Over onze jeugd

Jeugdorkest

Het is leuk muziek te kunnen maken met andere jongeren die al snel hechte vrienden worden.  Hieraan wordt hard gewerkt elke maandagavond onder leiding van Sander Jacobs.

Sander nam in september 2023 het dirigeerstokje over van Sander Vets.  Hij behaalde een bachelor Klassieke Muziek aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen. Momenteel volgt hij hier de Educatieve Master. Naast zijn studies percussie begon hij ook aan een opleiding hafabra-directie in de klas van Steven Verhaert en Jan Van der Roost.

Sander is zelf als muzikant actief bij Brassband Heist, Koninklijke Fanfare De Gouden Lier in Beerzel en Koninklijke Fanfare Sint-Niklaas in Putte. Naast het jeugdorkest van Hove leidt hij als dirigent ook het jeugdorkest van Koninklijke Fanfare De Gouden Lier uit Beerzel en geeft hij les bij Koninklijke Fanfare De Berthoutzonen uit Hallaar. Hij volgt zelf ook nog tromboneles aan de muziekacademie. Buiten zijn muzikale activiteiten is hij ook actief als chiroleider bij Chiro Jongens Putte.

Met Sander hebben we een dirigent waar muziek al van kindsbeen een belangrijk deel van zijn leven is  Zijn passie en liefde voor muziek wakkert hij dus wekelijks aan bij onze jeugdmuzikanten.  Het is zijn taak om onze jongeren voor te bereiden voor het groot Harmonieorkest.  Omdat hij ingeschreven is als leerkracht van de gemeentelijke afdeling van MA’GO! worden onze repetities officieel aanvaard als het verplichte vak samenspel binnen de academie.  Om te kunnen toetreden tot de jeugdafdeling dient de leerling minimaal de lagere graad van de muziekacademie gevolgd te hebben.

Meermaals per jaar komt de jeugdharmonie in actie: tijdens het Showconcert in april, tijdens de gezamenlijke concerten i.s.m. MA’GO! in maart en tijdens het Teerfeest begin december   Daarnaast leren de leden van de jeugdharmonie elkaar beter kennen buiten de repetities, met name tijdens de jaarlijkse daguitstap en het oefenweekend in Hoge Rielen samen met het Harmonieorkest.

Is je zoon of dochter geïnteresseerd om die theoretische muziekopleiding tot leven te brengen, of ben je een jonge, beginnende muzikant?  Onze jeugdharmonie repeteert elke maandagavond om 18u45 in Da Capo, Lintsesteenweg 1a te Hove.  Heb je vragen?  Neem even contact op met Inge Hendrickx via 0478/28 06 27 of info@harmoniehove.be