Het orkest

Welkom op de website van het Koninklijk Harmonieorkest Sint-Laureys uit Hove. Kortweg en in de volksmond…de ‘Harmonie’. Een bruisende vereniging van vrienden en muzikanten die de laatste decennia een ongekende groei doormaakte van muzikanten en sympathisanten.  Behalve op muzikaal vlak heeft de vereniging zich de afgelopen jaren ook aanzienlijk versterkt met een solide repetitie- of concertruimte waarin ze haar muzikale hobby in alle comfort kan uitoefenen.

‘Da Capo’, sinds mensenheugenis verbonden met de vereniging, werd grondig verbouwd in 2013 en 2014. Het is nu een polyvalent  gebouw in het hart van de gemeente Hove. Een ware blikvanger en cultureel trefpunt dat zijn deuren opende in september 2014.  Het is de  plek waar muzikanten en dirigent  volop kunnen sleutelen aan onze verschillende concerten. Maar ook, waar andere verenigingen activiteiten kunnen organiseren.

De muzikale agenda telt drie hoogtepunten.

• Absolute topper is het  Showconcert. Twee opeenvolgende avonden brengt het orkest een gevarieerd muzikaal programma met licht- en beeldeffecten.

• Eind juni, amper twee maanden later, brengen we een heel ander repertoire tijdens het ‘Muziek op het Plein’-concert in het centrum van de gemeente.  Daar tonen we ons groot sociaal hart en brengen we gratis een anderhalf uur durend concert, waarbij we iedereen uitnodigen om te komen luisteren bij het nuttigen van een hapje en een drankje.

• Hov’ in Harmony is de jaarlijkse afsluiter.  Een sfeervol muziekfestijn in de Sint-Laurentius kerk te Hove, opnieuw voor verschillende goede doelen, een unieke ervaring.  We sluiten af met een napraatsessie in onze zaal Da Capo.

De agenda van de vereniging is rest van het jaar goed gevuld met meer dan 50 repetities, onze deelname aan de Zomerendfeesten met vier optredens, historische opdrachten op  21 juli en 11 november, Teerfeest, Zalm- en Kreeftenavonden,  repetitieweekend in Hoge Rielen , speciale activiteiten van de jeugdafdeling en nog veel meer. Kortom enthousiasme en initiatieven te koop en … iedereen is welkom om mee van deze sfeer te genieten.

Nieuw muzikaal talent is altijd welkom, maar ook geëngageerde mensen die graag organiseren en hun vrije tijd willen investeren in een inspirerend project kunnen bij het Harmonieorkest  hun ei kwijt.

Overtuig jezelf op één van onze wekelijkse repetities op maandag van 20u tot 22u of  tijdens de nabespreking in onze foyer . Ervaar de sfeer en ervaar hoe het is om deel uit te maken van de ‘Harmonie’-familie.